המבשר: התנגדות בקרב משפחות אסון מירון לוועדת חקירה ממלכתית

    אבי יעקב 2 Comment on המבשר: התנגדות בקרב משפחות אסון מירון לוועדת חקירה ממלכתית

    משפחות רבות מקרב נספי מירון מתנגדות לוועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון: "אין לנו מושג מי הקים את הפורום ומי מדבר בשמנו" | בחלק מכלי התקשורת דווח השבוע כי "פורום המשפחות השכולות של קדושי מירון" שיגר מכתב ובו דרישה להקמת וועדת חקירה ממלכתית, אולם בדיקה העלתה כי חלק מהמשפחות לא שמעו על הפורום הזה מעולם, אחרות מביעות התנגדות להקמת וועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט וקוראות להקמת וועדת חקירה מקצועית בראשות דיין או רב

    אסון מירון צילום: זק"א
    11:21
    02.05.24
    אבי רבינא ואיתי גדסי No Comments on "צימאון גדול": מנהל ארגון הקירוב מספר על תופעה מרגשת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים האחרונים הולכים ומתגברים הקולות הקוראים, כביכול בשם המשפחות, להקמת וועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון. משפחות רבות עמן שוחח עיתון 'המבשר' התנגדו באופן נחרץ לקמפיין התקשורתי שנערך והדגישו כי הן מתנגדות לוועדת חקירה ממלכתית שאין לה דבר וחצי דבר עם הבנת הלכי הציבור החרדי, ולא תביא כל תועלת, לא לנספים ולא לטווח הארוך. כך על פי הפרסום הבוקר ב'המבשר'.

    חלק מהמשפחות אמרו שאף גורם לא דיבר איתם בנושא, ומלבד כלי תקשורת שפנו אליהם להתראיין אודות היוזמה, אף גוף מטעם המשפחות לא שאל לדעתם. השיא היה כאשר הוגש מכתב כביכול בשם "פורום המשפחות השכולות של קדושי מירון" שבו הובעה דרישה "בקול רם ברור ושאינו משתמע לשתי פנים, כלל המשפחות כאיש אחד כי אנו דורשים רק ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה, ואנו סבורים כי רק ועדת חקירה ממלכתית תביא למיצוי החקירה בצורה מוחלטת".

    "אין לנו מושג מי הקים את הפורום ומי מדבר בשמנו", טוענת אחת ממשפחות הנספים בירושלים. "הם מגישים מכתבים ומנהלים מערכה ציבורית, אבל אף אחד לא דיבר איתנו. יש לנו טלפון שגלוי לכל ואף גורם לא התקשר לשאול. מוזר לי שהתקשורת לא בודקת לפני שהיא מפרסמת דיווחים לא מבוססים".

    משפחה אחרת מירושלים עמה דיברנו, אמרה גם היא שאף אחד לא שאל לדעתה, ביקשה לדעת על וועדת החקירה הממלכתית "מה זה יתן?, שאל אב המשפחה. לדברי המשפחה, איש לא דיבר איתם, והם לא שמעו על הפורום שהוקם עד לאותו רגע. על המכתב שנשלח הם אמרו כי הם לא קראו את תוכנו ואין להם מושג מי שלח אותו בשמם.

    משפחה אחרת מבני ברק עמה שוחחנו אמרה כי קיימה שיחות עם כמה משפחות והעדפה שלהם היא על הקמת וועדת מקצועית שתחקור את כשלי מירון, שבראשה יעמוד דיין או רב, ולא וועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט. "ממתי אנו כיהודים מאמינים הולכים לערכאות ותומכים בהקמת מנגנון שבראשו עומד שופט חילוני?" שואל אחד מבני המשפחה. "האם יתכן בכלל דיון רציני כשמדובר במקום קדוש כמו מירון כשבראשות הפורום עומד אדם שאין לו כל הבנה במהותם של מקומות קודשים לעם ישראל?".

    במהלך יום האתמול התראיין גם הרב אביגדור חיות, אביו של ידידיה חיות ז"ל והסתייג גם הוא מהקמת וועדת חקירה ממלכתית. "יש חשש מה יהיו ההשלכות של ועדה כזו על אופי המקום. צריכה לקום ועדה שתשים לב גם לצביון של מירון" אמר הרב חיות. "אני לא חושב שהתנגדות המפלגות החרדיות מגיעה מרצון לא לחקור, אלא חשש מפגיעה בצביון המקום" הוסיף.

    אתמול חלק מהמשפחות הסכימו לומר בשמם ובקול ברור כי אין להם כל הסכמה לקמפיין התקשורתי בנושא. במשפחות זקבך וסלר שאיבדו את יקריהם באסון הכבד במירון הבהירו בשיחה עם אחד מכלי התקשורת, כי הם לא מרוצים מהפרסומים בשמם על לחץ שהם מפעילים בעד ועדת חקירה ממלכתית, ונגד ועדה ציבורית. לפי הציטוט שפורסם, לטענתם, מתוך 43 משפחות רק בני משפחה בודדים יוצרים את הרעש, ולטענתם ברוב המשפחות מבקשים להתרחק מיצירת חילול השם בתקשורת החילונית. מדובר בבכה"נ פחות מחמשה משפחות שמרוצות מהרעש התקשורתי, ורובם ככולם היו מעדיפים שלא ינהלו בשמם מאבק תקשורתי.

    הרב ישראל סלר, אחיו של ההרוג הרב חיים עוזר סלר ז"ל אמר גם הוא בשיחה עם אותו כלי תקשורת: "אנחנו מרגישים לא בנוח מהפרסומים כביכול הפכנו לקבוצה שמאיימת על חברי הכנסת, לקבוצת פעילים שנלחמת נגד חברי הכנסת החרדים, אנחנו אנשים פשוטים – לא הפכנו לפוליטיקאים, אנחנו לא רוצים להיות כלי במאבק הזה, אין זה דרכינו – אנחנו מתרחקים מזה וזה חילול השם. גם אם זה צודק זה אסור ללכת לתקשורת חילונית ולהתלונן שם".

    לדבריו "בהוראת רבנים התאגדנו ביחד כדי לקבל את הזכויות שלנו מהמדינה, לדאוג לאלמנים ואלמנות, יתומים ויתומות, אבל לא יותר מזה, לכן רק בודדים הולכים ומתראיינים בתקשורת חילונית בדברים קשים נגד הנציגות החרדית, אנחנו מבקשים מכולם להפסיק להשתמש בנו ככלי ניגוח".

    גם במשפחת זקבך הוריו של הרב מנחם זקבך לא מרוצים מהדברים שיצאו לתקשורת בשם המשפחות, האב הרב הגאון מאיר זקבך אומר כי אין לו קשר לכותרות הללו "גדלנו כל השנים על האמונת חכמים בגדולי הדור והם מדריכים אותנו, אין דרכינו לצאת נגד שלוחי דרבנן".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      למה אתם לא שולחים סרטונים לקול חי